« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
اولین یادواره روحانی ۱۵ شهید شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده لنده، با حضور مسئولان شهرستانی و استانی در گلزار شهدای دهدشت برگزار شد.

برگزاری اولین یادواره شهدای روحانی شهرستان های چهارگانه در دهدشت | آیت الله ملک حسینی: رمز موفقیت قوم لر روحانیت سادات و سادات روحانی بود | امام جمعه دهدشت: ما تا همیشه مدیون شهدا هستیم + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکـــوف از دهدشت، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، اظهار کرد: روحانیت همیشه در طول تاریخ رمز احیاء دین بوده است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسانی که دین را آموختند و آن را در جامعه جاری کردند، مردان علم و ایمان بودند، افزود: کسانی که عالم اند و عامل این ها، رفعت های خداوند را خواهند دید.

وی با بیان اینکه این رفعت ها گاه جهاد و مقاومت و گاه ایثار و شهادت است و این منزلت های آنان است، گفت: عالمان هدایتگران تاریخ بودند می آموختند و آموزش می‌دادند.

آیت الله ملک حسینی تمام قوم لر را شیعه دانست و افزود: رمز این قوم همیشه روحانیت سادات و سادات روحانی بود و نقش روحانیت در تشیع استان انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به جایگاه بزرگ و حقیقی روحانیت در نگاه مردم، عنوان کرد: در نگاه‌ها آنچنان بزرگ بودند که مردم باور داشتند دین شان با تکیه بر آن‌ها مستحکم است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری به نقش روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: روحانیت در طول تاریخ همیشه مرد میدان بود، جنگید و کشته شد و ضروری است که یاد تمام حماسه آفرینان را گرامی‌داشت.

وی با بیان اینکه یادواره ها باید راهواره‌های شهیدان باشد، تصریح کرد: باید در مسیر تعیین شده گام گذاشت تا به مقصد رسید.

ملک حسینی با بیان اینکه شهدا به مسئولان می‌گویند خون دادیم برای نظام باید خدمت کنید، افزود: شرم کنید اگر خدمت نمی‌کنید به جامعه ای که وظیفه خدمت به آن‌ها را دارید.

وی بیان کرد: از نظام و انقلاب تان صیانت کنید، انتخابات پیش رو است مشارکت کنید و به کشورتان در برابر دشمنان آبرو ببخشید.

آیت الله ملک حسینی خاطرنشان کرد: عفت و حیای جامعه را حفظ کنید، برای آینده ایرانی با علم و تقوا تلاش کنید.

برگزاری اولین یادواره شهدای روحانی شهرستان های چهارگانه در دهدشت | آیت الله ملک حسینی: رمز موفقیت قوم لر روحانیت سادات و سادات روحانی بود | امام جمعه دهدشت: ما تا همیشه مدیون شهدا هستیم + تصاویر

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اظهار کرد: همه به مهمانی لاله ها در گلزار شهدای دهدشت دعوت هستیم، قطعه ای از بهشت برین، آنجایی که شهدای ما خفته اند.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه، افزود: الحمدالله که امروز توفیق شد میزبان شهدا باشیم و یادی کنیم از آن‌هایی که چو سرو ایستادند و جان دادند تا درخت انقلاب اسلامی آبیاری و تنومند شود.

وی تصریح کرد: سلام و درود خدا بر مادرانی که گریه کردند و با اشک روضه ناله کردند تا جوانانی که امروز عزت ایران و اسلام مدیون آن‌هاست را تربیت کنند.

حجت‌الاسلام وحدانی فر عنوان کرد: درود و تحیات خدا بر پدران دست پینه بسته کهگیلویه بزرگ که با زحمت و مشقت، جوانان خود را تربیت کردند تا امروز اسلام، عزت و ایران قدرت داشته باشد.

وی با بیان اینکه، جوانان خود را تقدیم کردند تا امروز حکومت شیعی و علوی برقرار باشد، گفت: هر آنچه امروز داریم از شهدا است و ما تا ابد مدیون آن‌ها هستیم.

وحدانی فر ضمن قدرانی از حضور روحانیون شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، لنده و بهمئی در این یادواره، خاطرنشان کرد: شما که برای شهدا آمدید خاک پایتان توتیای چشم ما است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: